În cadrul fiecărui atelier ne vom juca de-a povestitorii, vom trage personaje la sorţi, vom continua poveşti sau ne vom imagina alt deznodământ pentru cele deja spuse. Exerciţiile de scriere creativă le vor stimula imaginaţia copiilor şi-i vor ajuta să creeze texte cu unghiuri unice de abordare şi învăţături desprinse din orizontul personal.
Tematica atelierelor:
Atelier 1 – Cum intrăm în lumea poveştilor şi cine ne aşteaptă acolo?
- Geografia poveştii- Lumi şi tărâmuri
- Formule specifice
- Poveştile populare
- Personaje
Poveştile mai noi, folosesc obiecte, situaţii şi un limbaj mai apropiat de zilele noastre, sau chiar de viitor. Într-o poveste de astăzi putem să găsim extratereştrii isteţi, maşini vorbitoare, navete spaţiale care zboară cu sirop de zmeură în rezervor.
Atelier 2 – De unde vin poveştile
Oamenii au spus dintotdeauna poveşti şi le-au transmis din generaţie în generaţie, fie prin muzică, fie prin poezie, fie prin istorisiri cu fir narativ. Charles Perrault și fraţii Grimm au ajuns la poveşti magice invitând oameni la ei acasă şi punându-i să le povestească (nobilii ştiau poveşti de la servitori, servitorii le auziseră din bătrâni şi tot aşa).
Vom discuta astfel despre poveştile clasice, despre obstacolele pe care le depăşesc personajele şi despre morala extrasă din fiecare poveste. Apoi vom căuta să găsim poveşti noi, auzite de la părinţi sau de la bunici.
Atelier 3 – Noţiuni de compoziţie şi exerciţii de scriere creativă. Jocuri cu poveşti
O poveste nu este doar despre ce s-a întâmplat ci şi despre cum povestim ce s-a întâmplat.
Copiii vor învăţa să construiască scene şi momente, în funcţie de mesajul pe care vor să-l transmită. O să inventăm poveşti cu suspans, poveşti cu emoţie sau poveşti caraghioase şi o să învăţăm să grăbim sau să potolim ritmul acţiunii.
Atelier 4 – Personajele. Cum arată cele pe care le-am mai văzut, cum imaginăm un personaj nou, numai al nostru? Dacă aş fi personaj de poveste, cum aş arăta?
Copiii vor învăţa să observe personaje reale din viaţa de zi cu zi şi să le confere puteri şi trăsături fizice speciale care să le permită să intre în lumea poveştilor.
- Zâne
- Spiriduşi
- Animale fabuloase
- Ajutoare
- Vrăjitori
- Zgripţuroaice
- Muma Pădurii
Hans Christian Andersen se adresa direct cititorilor, aproape ca un bunic care îţi spune o poveste. Învăţăm formule prin care să ne ţinem cititorii aproape şi diferite tipuri de voci.
De ce sunt importante poveştile?
Ce învăţăm din poveşti?
Ce învăţăm povestind?
Vom lucra pe texte de: Donald Bisset - Gara care nu voia să stea locului,Rudyard Kipling - Cum a fost scrisă prima scrisoare și Cum a fost descoperit alfabetul, Hans Christian Andersen – Păstoriţa şi coşarul, Petre Ispirescu - Sarea în bucate, Poveşti nemuritoare
Va rugam tineti cont de faptul ca atelierele nu se adreseaza copiilor cu nevoi speciale.
imaginea este preluata de aici: http://www.artrusse.ca/fairytales/firebird.htm
Lector: Ana Maria Ciobanu
Data inceperii: 12 aprilie 2013, orele 18.30, frecventa saptamanala
Cost: 225 ron
Locatie: str. Popa Soare, nr 40
Detalii despre inscriere: http://www.scoaladeartesimaniere.ro/2012/atelier-de-inventat-pove%C8%99ti-%C8%99i-scriere-creativa-8-13-ani/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va rugam sa nu utilizati un limbaj vulgar. Dupa moderare, daca mesajul respecta limbajul civilizat, va fi postat. Multumim pentru intelegere!